Se gli uomini fossero… VINO! – If wines were MEN!

Non me ne vogliano i produttori e nemmeno i wine marketers se ho provato a fare questo paragone. Tutto è nato anni fa quando portai Francis, un importatore americano a visitare le cantine dell’azienda con cui lavoravo all’epoca. Durante il tasting che si concludeva con le bollicine, dopo averlo guardato ed annusato,portò alla bocca il suo flute riempito con il particolare vino ad uvaggio aleatico e moscato. “Decisamente uno Shirley Temple!” disse. Gli piaceva paragonare i vini alle donne. Già: i vini e le donne; un binomio che sembra imprescindibile e al quale spesso le donne che lavorano nel settore cercano di non dare troppa importanza a causa del settore storicamente e prettamente maschile (per non dire a volte “maschilista”). Non dimentichiamo che Madame Pommery fu la prima imprenditrice di Francia, molte sono le produttrici, le distributrici, le wine journalists, le bloggers, le sales e le marketers del settore che ogni giorno si trovano a lavorare circondate di uomini. Vini e uomini.E se gli uomini fossero vini come sarebbero? Che volto avrebbero secondo le caratteristiche del nettare divino? Ho provato a giocare al gioco di Francis e devo dire che è stato divertente! Avviso per gli uomini: se non siete come il vino che lei ha ordinato, forse le vostre possibilità non sono così alte! 🙂

I hope wine producers and their marketers don’t mind if I compared their wines to these men. It all began years ago when I took Francis, an American buyer  to the winery I was working for at that time. At the end of his tasting, when we filled up his  flute with the sparkling  wine made with moscato and aleatico grapes, he looked at  it, he brought the glass to his mouth and then he said “This is definitively a Shirley Temple’s wine!”  He liked to compare wines to women. Yes, this combination is a myth,  you can’t get one without the other according to men. Women working in wine biz every day , constantly try to break this myth despite wine industry is tipically male oriented (or sometimes even chauvinist) . Besides we have to remind that Madame Pommery was the first female entrepreneur in France. Female producers, distributors, sales, marketers, journalists and bloggers every day are facing this kind of “discrimination” while working with wines and men.
Wines and men.
And if wines  were men how would they look like? According to wines characteristics, how their face would be?  I tried Francis game and here’s the result. Advice for men: if you’re not like the wine she’s having, maybe your chances are quite low! 

If wines were MEN

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s